LETNÍ TIPY

V každém ročním období se má jísti vytříbená strava. Je zvláštní, že spousta lidí si ani nevšímá toho, co jí. Sic je v létě nadměrné teplo a na jídlo není ani pomyšlení, jíst by se nemělo přestat ani by se nemělo omezovat. Více tekutin v létě je podmínkou!

V LÉTĚ VÍCE TEKUTIN!

V horkých letních dnech je potřeba zvýšit příjem tekutin, aby nedošlo k dehydrataci organismu.  Nejlepší je voda s pokojovou teplotou, do níž jsou přidány plátky pomeranče, citronu nebo okurky. Dalším zdrojem tekutin je ovoce. Hodně tekutin se skrývá například v broskvích nebo nektarinkách. Vyhněte se ale alkoholickým a příliš chlazeným nápojům – ty totiž oslabují trávení.

CO JÍST V LÉTĚ?

Doporučuje se zvýšená dávka ovoce a zeleniny. Také je doporučeno jíst více mléčných výrobků a luštěnin. V létě pokrmy dlouho nevařte, nesmažte. Ideální je krátké vaření ve vodě nebo grilování. Nezapomínejte na zakysané mléčné nápoje a jogurty, které obsahují přirozená probiotika, která nám popřípadě pomohou upravit rozhozené zažívaní a úžasné v létě ochladí.

BAKTERIE JSOU VŠUDE

Ve vysokých teplotách se také dobře daří různých bakteriím a hrozí tak zvýšené riziko střevních infekcí. Dodržujte zásady hygieny a vyhněte se potravinám, kterým se blíží konec záruční doby.

ZAŽÍVÁNÍ V LÉTĚ

Pro naše zažívání, kterému dáváme v létě řádně zabrat, není rozhodně vhodné grilování tučného masa. Těžká jídla tělo překyselují. Nesmí se opomíjet jíst. Když je chuť k jídlu malá, stačí sníst alespoň něco málo v pravidelných intervalech.

 

O autorovi

Reply