Letní ovoce plné vitamínů!

Pomelo vystřídala broskev, pomeranče meloun a mandarinky nektarinky. Jsou zkrátka ovoce, které jsou typické jak pro zimní, tak pro letní čas. Kolik vitaminů je ale obsaženo v letních zdravých dobrotách a jak prospívají Vašemu zdraví? Čtěte níže.

VODNÍ MELOUN

Tato letní pochoutka obsahuje velké množství vitaminů A, B a C. Ukrývají se v něm i kyseliny listová, citronová a jablečná. Je tvořen převážně vodou a nízkým obsahem přírodních cukrů. Pomáhá při léčbě ledvinových potíží a posilují střeva, jsou také silným antioxidantem. Melouny se využívají při dietách.

MERUŇKY

Obsahují vitaminy A, C a P. Z minerálních látek to jsou železo, bor, vápník a fosfor.Meruňky mají malý obsah vody i přírodních cukrů a jsou silným antioxidantem. Pomáhají posilovat imunitu, zpomalují stárnutí organizmu, pomáhají při nesoustředěnosti a únavě.

BROSKVE

Mezi vitaminy, které v sobě ukrývají, patří A, B3 a C. V broskvích není velké množství přírodních cukrů, ale hodně vody. Broskve příznivě působí na trávicí soustavu, posilují imunitní systém, srdce, cévy a krevní oběh.

JAHODY

Jedno z nejtypičtějšího druhu letního ovoce v sobě ukrývá vitamin A, B, C, E a organické kyseliny. Dále hodně minerálních látek – draslíku, zinku, hořčíku, síry a vápníku. V jahodách je obsaženo vysoké množství vody i vlákniny, naopak neobsahují velký podíl přírodních cukrů.

MALINY

Obsahují vitamín C, A i B, minerální látky a třísloviny. Maliny jsou silný antioxidant, který je obsažen v jejich barvivu. Pomáhají při chorobách ledvin, močového měchýře a při snižování teploty.

ANANASY

Ovoce, jež vídáme na stole i v létě i v zimě. Obsahuje vitamin A, B, C, dále například vápní, železo a fosfor. Napomáhají správné funkci slinivky břišní, upravují funkci střev, odvodňují a zabraňuje otokům. Mají příznivý vliv na redukci hmotnosti a pomáhají přetvářet tělesné tuky na svalovou hmotu.

O autorovi

Reply